Friss topikok

Út a vadonba (Iron Road, 2008)

Írta: ANTOR 2008.11.02. 13:13

Szokásom úti leírások olvasgatni, mert csak így tudok olyan helyekről tudomást szerezni, amikkel valószínűleg az elkövetkező időkben nem fogok találkozni személyesen. Ezért is szeretem a roadmoviet, mert olyan tájakat, és életstílus tud felvonultatni, amit valószínűleg nekem sosem lesz résszem. De legalább pár pillanatra bele tudom magam képzelni. Ennek nagyon jó példája Into the Wild, ami egy hihetetlen képi, és szabadság érzéssel feltöltött utazós film. Egyébként, mivel Amerikában játszódik a történet, én is elképzeltem, milyen lehet egy kocsiba bepattanni, és elindulni az óceán egyik partjától és megérkezni a másik partra, ráadásul még így sem láttál mindent. Azt hiszem, itt Magyarországon egy megfoghatatlan dolog, ezért is szeretnék egy ilyenben részt venni.

A történet egy fiatalemberről szól, aki nem akarja az életét a családja mellet, és az örökös munka rabságában tölteni, ő szabadságra vágyik, ezért ultra kell, találkozik nagyon sok kedves emberel, akik alakítják a személyiségék, és adnak neki plusz erőt, sőt, segítik a cél felé, mivel minden álma, hogy Alaszkába eljusson. 

A rendezői székben Sean Penn, aki nekem egyáltalán nem kedvelt rendező, de most elkel ismertnek korrekt alkotással rukkolt elő, ezért innentől kezdve megkövettem magam, és legalább elismerem tehetsége mivoltát.

Nagyon nagy dicséret jár a készítőknek a hihetetlen szép tájak fénykepézésért, tényleg olyan érzésem támadt, hogy én is ott vagyok, és átélem azt, amit a hősünk. Lenyűgöző tájakra nyerhetünk bepillantás, nem is beszélve, ami tényleg a legszebb, Alaszka bámulatos panorámája. Kitűnő munkát végeztek a zenével, ami remekül tölti ki a tereket, és hatásilag kimagaslóan hozzátesz a történésekhez.
Emile Hircd színészi tehetsége elismerésre méltó, nagy előnye, hogyha 25 évest kell játszania, akkor annyit, ha fiatalabbat, akkor sincs akadály előtte.
Ki kell még emelnem, szerintem korosztálya egyik legszebb, de mindenképpen legtehetségesebb színésznőjét Kristen Stewart, aki még csak 18 éves, de így is kenterbe veri a többséget, szerintem nagy jövő áll előtte. A többi szereplő csak hozzá tud tenni a égészhez, így együtt alkotnak mesebeli történetet, és teszi tökéletessé az egész alkotást.

Mindenkinek szinte kötelezően ajánlom, mert nem mindennapi élményt nyújt,
például nekem majd egy óráig tartott kikászálódnom a székből, olyan nagy nyomással hatott az egész film, főleg a vége, amit remekül sikerült befejezni, nem is számítottam másra, mert így tudok a legnagyobbat ütni az egész.
Remélem lesznek még ilyen elementáris erővel ható alkotások a jövőben is.

90%

Szólj hozzá!

Címkék: kritika 2008 kaland drama 90 % ut a vadonba

A bejegyzés trackback címe:

https://film4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr37745384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása