Friss topikok

Világok harca (War of the Worlds, 2005)

Írta: ANTOR 2008.10.31. 14:19

Gondoltam írok most erről egy gyors bejegyzést, meg egyébként is lesz a tv-ben, úgyhogy meg lehet nézni. Remélem, nem fogják szétvagdosni, mert akkor nagyon, de nagyon mérges leszek. Nem az a tipikus nagy film, hiába rendezte, a számomra első számú rendező. No de mindegy, sci-fik között még, így is kiváló alkotás.



Szóval a rendező személyében az öreg, a mindig megújulni képes, és szinte tévedni nem tudó, habár most egy kicsit málényúlt szerintem, de még így is az egyik legnagyobb rendező Steven Spielberg. Hanem a legnagyobb. Olyan filmeket köszönhetünk neki, mint, a München, E.T. , vagy említhetném még a méltán híres, és szerintem a legnagyobb lázt elérő alkotása, a Jurassic Park. Emlékszem, anno, lehetett kapni kis füzeteket, és mindenki, legalábbis a fanok, minden megtettek, hogy minél több matrica kerüljön a birtokukba, és ragasztották bele ezerrel. 

Nagy kérdés, hogy a nézővel el tudja-e hitetni, hogy itt bizony megtámadtak az idegenek, és eljön a pusztulás. Nekem itt ment el film. Sajnos, amikor néztem, nem éreztem különösebbet, ami valljuk be, ha nem Spielberg rendezte volna, akkor azt mondom meg van bocsátva, de így nem. Hiába építkezik a film remek, néhol igazán lenyűgöző látványvilággal, ha nem párosul hozzá egy világvége hangulat.
Hogy a színészek se legyenek kihagyva, itt tényleg remek alakítást adott nekünk Tom Crouse, habár mostanában nem tud sok újat mutatni. Akit még ki kell emelni, az nem más, mint Dakota Fanning. A kis csaj nagyon jól játszik, konkrétan a oda teszi magát, nekem legalábbis ott volt a szeren. Jó volt Tim Robbins is, jó látni egy megszállott, örült szerepében, habár nekem egy kicsit erőltettet volt, de még így is elment szódává.

 
Akkor most jöjjenek a negatívumok. Nem igazán értettem, hogy mikor, és tulajdon képen, hogyan kerültek ide az idegenek. Állítólak a földben helyezték el a „közlekedési eszközüket”(tripodok), de hogy az nem tünt fel senkinek, na ez egy kicsit furcsa volt. Egyébként is, miért rakták ide, és miért akarták megvárni, hogy itt kialakuljon valamilyen élet, mért nem foglalták el a földet, amikor még nem volt itt semmi? Ez szerintem valamilyen úton-módon meg kellet volna válaszolni, mert így számomra értelmetlen.  Nem ez volt az egyedüli gond, hanem egész egyszerűen a végét olyan gyorsan letudták, hogy ez egyik pillanatban még erősen világvége, az emberiség végórája, a másodikban meg az idegen barátaink hullnak, mint a legyek. Erre, minthogy mért is következik be, kapunk egy húsz másodperces magyarázatot. Lehet, hogy én belém szorult kevés értelem, de nekem nem eset le a tantus, hogy mért is nem tudják élvezni a vendég szeretettünket „kedves” idegen barátaink. Persze utána olvastam a dolognak, így már világosabb a dolog, de ha jobban figyeltem volna, valószínűleg a filmből is kiderül.

Így sajnos azt tudom mondani, ha más rendezte volna a filmet, akkor igazán korrekt alkotásnak tudnám nevezni, de sajnos hiába a látvány, ha a mondani valóval nem tudják elérni, sőt elmagyarázni mit lát a néző. Ezzel Spielberg elkövette szerintem egyik gyengébb alkotását, de még így is jó, élvezhető darab. Én biztos nem hagynám ki, valószínűleg megnézem majd, de ront ez esélyeken az, hogy a reklámokkal a halálba lehet kergetni. Rosszabb, mint egy idegen támadás.

70%

Szólj hozzá!

Címkék: kritika 2005 sci fi vilagok harca 70 %

A bejegyzés trackback címe:

https://film4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr99742346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása